______________________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________ /KONTAKT /////////// TWITTER /////////// FORMSPRING /////////// BLOGLOVIN' /////////// KATEGORIER /////////// LINKER ______________________________________________________________________________________________________

onsdag 30. mars 2011

Syv års kjærlighetssorg

ap
Foto: Privat

De som har fulgt meg en stund husker kanskje at jeg er en smule besatt av røde sko. Ikke helt sikker på hvorfor, men de har jo unektelig en viss symbolikk. Jeg tror det var Viktor & Rolf som utløste det hele i 2003 en gang, og siden da har jeg lett etter det fullkomne eksemplar. Perfekt form, tilstrekkelig høy hæl og riktig klarrød nyanse.

For noen måneder siden fant jeg dem. Rød lakk og 10 cm hæler fra fra Agent Provocateur. Jeg bestilte dem i lykkerus i romjula, og ventet spent på pakke i posten i flere uker. En gang i slutten av januar kom de endelig, og de var minst like fine i virkeligheten. Men her kommer det triste; størrelse 39, som jeg hadde satset på, vise seg å være hakket for lite. Jeg er muligens besatt av et par sko, men ikke så besatt at jeg vil ødelegge føttene mine for dem (jeg er nok ikke like beinhard som Elin Kling, hvis Louboutins hun brukte på Vixen Awards så både litt for små og sykt ubehagelige ut på nært hold). Så jeg satte dem på hylla som en sørgmodig pyntegjenstand noen dager, beordret L til å ta bilde av meg i dem, og solgte dem videre.

Det gjorde vondt, men nå vet jeg iallefall at de finnes. Og at de er verdt å vente på.

5 kommentarer:

  1. Åh! Så fine!
    Jeg har også en liten kjærlighet for røde sko, tror filmen Chocolat (Sjokolade) var starten på det hele...

    SvarSlett
  2. very happy you're blogging again!
    I hope you get your perfect pair of red shoes soon :-)

    SvarSlett
  3. Kjæresten min sjekka meg visst opp ene og alene på grunn av mine røde sko. Siden den gang har hælene slitt seg skeive og vaklete, og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre når de takker for seg - men disse var nydelige. En dag.. En dag!

    SvarSlett
  4. Jeg hater, hater, hater den følelsen så intenst. Jeg har akkurat kjøpt meg de peneste, mest elegante svarte pumpsene. Og de passer akkurat ikke. Men jeg veit at hvis jeg bare presser meg selv til å gå dem inn, så blir de perfekte.. Men det gjør så helvetes vondt. Bæsj.

    SvarSlett