______________________________________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________ /KONTAKT /////////// TWITTER /////////// FORMSPRING /////////// BLOGLOVIN' /////////// KATEGORIER /////////// LINKER ______________________________________________________________________________________________________

onsdag 11. mai 2011

Frokost

div_3
Foto: Privat

I går bakte jeg scones. De ble i grunn ganske gode, så jeg tenkte jeg skulle dele den litt improviserte oppskriften med dere:

Du tar omtrent 5 desiliter hvetemel og blander det med litt hakka nøtter (jeg tok hassel og mandel), litt havregryn, litt sesamfrø, et par-tre spiseskjeer bakepulver, litt salt og kanskje litt sukker. Så knar du inn kanskje 100 gram smør med fingrene, og heller i et par desiliter melk og ett egg. Juster eventuelt med litt mer mel, lag fire runde kaker på en bakeplate. Skjær et kryss halvveis gjennom så de kan brekkes i fire senere. Stek på 225 grader i 12-13-14 minutter, et voilà! Spis dem varme med godt smør på (for eksempel kviteseidsmør, nom nom nom) og kanskje litt syltetøy. "Smaker som en blanding av brød og kake" - Lars Kjekknes.

TRANSLATION
A scones recipe i invented yesterday, try Google translate.

5 kommentarer:

  1. må bare spørre, er det 'mitt navn er asher lev' du leser? verdens aller fineste bok.

    SvarSlett
  2. Hehe nei, det er Roald Dahls selsomt selskap

    SvarSlett
  3. Trodde først boka var en plate mørk sjokolade, men det var den ei. Hadde jo passet godt til. Ting er sjeldent det de først oppleves å være. Kan være greit å se. Minst to ganger?

    SvarSlett
  4. syns ting alltid er nøyaktig sånn jeg trodde de skulle være jeg

    SvarSlett
  5. Hehe, hvorfor ikke. For meg er boka fortsatt en sjokolade.

    SvarSlett